Terug
Verhalen maken met robot Cubetto

Verhalen maken met robot Cubetto

Module Techniek van de toekomst
Media & digitaal Voor de leerling Primair onderwijs Groep 3 Groep 4

Verhalen maken met robot Cubetto

Hoe kan een robot helpen bij het maken van verhalen? In deze lessen leren de leerlingen robot Cubetto programmeren zodat hij door het boekverhaal kan bewegen. Vervolgens bedenken ze een nieuwe looproute voor de robot. Waar Cubetto uitkomt gaat het verhaal verder. Wie is nu de maker van het verhaal, de robot of de leerling?

Ontdek de creatieve technieken van de toekomst
Leerlingen ontdekken de creatieve mogelijkheden van de digitale wereld. Ze leren dat achter het oppervlak van hun beeldscherm, in auto’s, in speelgoed en in kunst digitale techniek verborgen zit. Hoe die techniek werkt maken we zichtbaar door digitaal denken. De leerlingen leren denken als een robot en gaan programmeren op de computer. Dit pakket helpt bij het ontwikkelen van 21e-eeuwse vaardigheden en sluit aan bij het vak digitale geletterdheid. Belangrijk voor leerlingen, nu en in de toekomst!

Zie ook het andere aanbod van de Module Techniek van de toekomst

* Je koopt de activiteiten voor minimaal twee klassen in.

Wil je je inschrijven met KCOS subsidie? Ga dan naar Planned Culture
Doet je school mee aan CMK? Neem dan contact op met je CMK adviseur. 

Bij overige vragen, neem contact met ons op.

Neem contact op

Educatiegegevens

Discipline Media & digitaal
Doelgroep Primair onderwijs
Subdoelgroep Groep 3, Groep 4
Voor wie Voor de leerling

Waar en wanneer

Periode 2 sep. 2024 t/m 11 jul. 2025
Locatie School / Digibord vereist
Aantal bijeenkomsten 2 lessen
Duur bijeenkomsten 60 minuten
Prijs €295,00 per groep

Nieuws en aankomende events van Cpunt in je mail?

Ontvang nieuwsbrief

Volg Cpunt op social media