Gepubliceerd: maandag 22 juni 2026
Op 9 juni was het dan zover: het Muziekbende Zomerfestival 2026. In ons poppodium stond het publiek klaar om de elf bands te zien en te horen die het afgelopen jaar hard hebben gewerkt aan hun muziek. Van rock tot pop en van gevoelige nummers tot energieke meezingers: iedere band bracht zijn eigen geluid naar het podium.
Veel muzikale klassiekers kwamen voorbij. Nummers van onder andere Rage Against The Machine, Radiohead, Golden Earring en Bon Jovi zorgden voor herkenning in de zaal en werden uit volle borst meegezongen. De sfeer zat er dan ook goed in.
Veel van de bandjes spelen al jaren samen en begonnen ooit bij de Muziekmakers van Cpunt. Daar leren kinderen niet alleen hun instrument of stem beter kennen, maar ook hoe leuk het is om samen muziek te maken. Voor veel deelnemers was het festival een mooi moment om te laten zien hoe ver ze inmiddels zijn gekomen. En voor familie en vrienden natuurlijk een moment om trots mee te genieten.
Bekijk de foto's!