Terug

A Family Business – Bye Bye Daddy

Tickets
A Family Business – Bye Bye Daddy

A Family Business – Bye Bye Daddy

Dood Paard

Tickets
Voorstellingen Toneel/Muziektheater
Genoemde prijzen zijn exclusief maximaal € 2,00 transactiekosten

In dit tragikomische familiedrama wacht men met smart op de laatste adem van de steenrijke pater familias. Dit duurt langer dan verwacht…

De pater familias heeft een zakenimperium opgebouwd, is puissant rijk en ligt op sterven. Zijn kinderen zijn allemaal opgetrommeld om naar het ouderlijk huis te komen en er is een enorme erfenis te verdelen. Door de oplevingen van de vader duurt het sterfbed langer dan verwacht. 
De harde hand van de autoritaire vader heeft ervoor gezorgd dat zijn kinderen de afstand tot hem letterlijk zo groot mogelijk hebben gemaakt, dus ze moeten wel blijven logeren in het grote, kille huis. In afwachting van de laatste zucht is er tijd voor bekentenissen, gekonkel en oude vetes. Wie krijgt wat van de erfenis en, niet onbelangrijk: wat wil niemand meer hebben.  Met het drankgebruik stijgt ook de intolerantie. Als de ochtend gloort, voelt iedereen zich eenzaam en onbegrepen. De vraag is of het sterven van de oude vader de familie dichter bij elkaar heeft gebracht, of juist nóg verder van elkaar heeft verwijderd. 
 


Toneelgezelschap Dood paard werkt als een collectief. Het artistieke team bestaat uit de toneelspelers Manja Topper, Kuno Bakker en Tomer Pawlicki en technisch producent Michael Yallop. Voor de voorstellingen in seizoen 2023-2024 wordt het collectief aangevuld met Joachim Robbrecht, Janneke Remmers, Mokhallad Rasem en Magne van den Berg. 
Dood Paard maakt voorstellingen op basis van uiteenlopende inspiratiebronnen: klassieke teksten, moderne klassiekers, nieuwe teksten, actuele thema’s. Het werk is eigenzinnig en open, rauw en filosofisch, humoristisch en pijnlijk, controversieel en bejubeld, uitzinnig en ingetogen.

Magne van den Berg staat bekend om haar tragikomische teksten, waarin het om elkaar heen draaien en het (tevergeefs) zoeken naar contact een grote rol spelen. Ze studeerde aan de Mimeopleiding in Amsterdam, waarna ze haar eigen voorstellingen schreef en speelde. Vanaf 2006 richtte ze zich volledig op het schrijven. In 2008 won ze de H.G. Van der Viesprijs voor De lange nasleep van een korte mededeling en in 2016 won ze de Taalunie Toneelschrijfprijs met Ik speel geen Medea. Naast het schrijven van toneel maakt ze voorstellingen i.s.m Nicole Beutler.
 

Nieuws en aankomende events van C. in je mail?

Ontvang nieuwsbrief

Volg C. op social media