Terug
Robot Cubetto maakt verhalen

Robot Cubetto maakt verhalen

Totaalpakket Media & digitaal
Media & digitaal Voor de leerling Primair onderwijs Groep 3 Groep 4

Hoe kan een robot helpen met verhalen maken? In deze lessen leren leerlingen robot Cubetto programmeren om door het boekverhaal ‘Een huis voor Harry’ te bewegen. Vervolgens bedenken de leerlingen een nieuwe looproute voor de robot. Waar Cubetto uitkomt, gaat het verhaal verder. Zo ontstaat een nieuwe manier van verhalen maken. Wie is nu de maker van het verhaal, de robot of de leerlingen?

Ontdek de creatieve technieken van de toekomst
De nadruk in deze lessen ligt op het creatieve proces van ontwerpen, onderzoeken en experimenteren met nieuwe media en techniek. Leerlingen ontdekken de creatieve mogelijkheden van de digitale wereld en zien wat er achter het beeldscherm gebeurt. Dit pakket sluit aan op de inhoudslijnen digitale geletterdheid van Stichting Leerplan Ontwikkeling (SLO) en de 21e-eeuwse vaardigheden. Belangrijk voor leerlingen, nu en in de toekomst!

Zie ook het andere aanbod van het Totaalpakket Media & digitaal:
- Allemaal robots om je heen (groep 1-2)
Missie: coderen (groep 5-6)
Emoji programmeren (groep 7-8)

• Totaalpakketten zijn voor de hele school, de activiteiten kun je dus niet los inkopen.

Wil je inschrijven met KCOS subsidie, ga dan naar Planned Culture.
Doet je school mee aan CMK, neem dan contact op met je CMK adviseur. 
Bij overige vragen klik hieronder.

Neem contact op

Educatiegegevens

Discipline Media & digitaal
Doelgroep Primair onderwijs
Subdoelgroep Groep 3, Groep 4
Voor wie Voor de leerling

Waar en wanneer

Periode 3 sep. 2023 t/m 19 jul. 2024
Locatie School - digibord vereist
Aantal bijeenkomsten 3 lessen
Duur bijeenkomsten 60 minuten
Prijs € 10,00 per leerling

Nieuws en aankomende events van Cpunt in je mail?

Ontvang nieuwsbrief

Volg Cpunt op social media