
(Fake) nieuws maken met een vlog
Module AudiovisueelEr zijn veel verschillende manieren waarop je video’s kan maken van gebeurtenissen. Een journalist doet dat net iets anders dan een vlogger, maar wat zijn de verschillen? En hoe herken je beeldmanipulatie en wanneer is het fake news of een feit? Om de antwoorden op dit soort vragen te vinden, duiken de leerlingen dieper in de wereld van verslaggeving en maken zelf ook een (fake) nieuwsvlog.
Beeldmakers: van filmer tot vlogger
Laat leerlingen ervaren hoe het is om een beeldmaker te zijn. Ze experimenteren met filmtechniek en gaan in elk leerjaar aan de slag met een ander verhaal. Ze brengen stilstaande beelden in beweging, creëren hun eigen special effect, maken een reclamefilm en een vlog. Zo komen ze erachter dat een filmpje mooi, grappig of spectaculair kan zijn, maar ook kan manipuleren.
Zie ook het andere aanbod van de module Audiovisueel:
- Stop-motion animatie (groep 1-2)
- Storytelling voor het greenscreen (groep 3-4)
- Reclamefilmpje maken (groep 5-6)
• Je koopt de activiteiten voor minimaal twee klassen in.
Wil je inschrijven met KCOS subsidie, ga dan naar Planned Culture.
Doet je school mee aan CMK, neem dan contact op met je CMK adviseur.
Bij overige vragen klik hieronder.