Terug

Firma Mes | Lindertje Mans

Tickets
Firma Mes | Lindertje Mans

Firma Mes | Lindertje Mans

The Gaia Hypothesis Tickets
Serie Voorstellingen Toneel/Muziektheater
Genoemde prijzen zijn exclusief maximaal € 2,00 transactiekosten

Hoe denkt een vis over de toekomst van de mens? De Gaia-hypothese (1969) stelt de aarde voor als een zelfregulerend systeem, waar al het leven onlosmakelijk onderdeel van is. Als we allemaal onderdeel zijn van hetzelfde systeem, misschien kunnen we andere delen ervan dan vragen hoe het verder moet met ons?
Lindertje Mans neemt je in deze solo mee in dit gedachte-experiment. Ze transformeert tot een diepzeevis, een ruimtesonde en een menselijke cel: drie personages die in meeslepende synthpop songs hun visie op de mensheid geven. Een zinderende onewoman elektro-opera met bedwelmende songs, betoverende kostuums en verrassende transformaties.

• “Prikkelende posthumanistische popopera (…) een zinnenprikkelende ervaring die het midden houdt tussen een conceptalbum en een ASMR-sessie’ – NRC****
• ‘Actrice en theatermaker Lindertje Mans (1986) heeft een eigen subgenre in het theater uitgevonden: de eenmanselectro-opera.’ – Volkskrant****
• Verkozen tot “Beste compositie voor theater in 2022” in Theaterkrant door Marijn Lems (NRC)
• De performance is Engelstalig.


What does a fish think about the future of humanity?

The Gaia Hypothesis (1969) imagines the earth as a self-regulating system, in which all life is inextricably connected. If we are all part of the same system, maybe we should ask other parts of this system what to do?

In her solo performance Lindertje Mans invites you into this thought experiment. She will transform into a deep-sea fish, a space shuttle and a human cell: these three characters share their vision on humanity, told through compelling synthpop songs. A tantalizing onewoman electro-opera with seductive songs, mesmerizing costumes and unexpected transformations.

Lindertje: “The Gaia Hypothesis gives me a new perspective on my place on the planet. It truly fascinates me. In the seventies, the hypothesis was received with skepticism, but it has only become more urgent since then, and is now on the basis of modern climate science.
Apart from that, it is a personal way for me to explore my position in this world, as a woman in her thirties: what do I need to feel connected?

The performance is English spoken.
 

Nieuws en aankomende events van C. in je mail?

Ontvang nieuwsbrief

Volg C. op social media